Gudstjänst 2 juni kl 11.00

Vid Järpenstorps fäbodar
Regional kyrkoledare P-O Byrskog predikar kl 11.00
Scouterna medverkar och utlovar gott kaffe efteråt.
Ta gärna med en stol att sitta på!

I helgen flyttar scouterna ut i Guds vackra natur för en härlig och utmanande scouthajk. Kyrkan följer efter och flyttar ut söndagens gudstjänst till scouterna. Vid järpenstorps fäbodar får vi möta både historiens vingslag, härlig natur och uppleva fin gemenskap. Scouterna deltar i gudstjänsten och hjälper till med att servera fika efteråt.

Predikar gör P-O Byrskog från Borlänge.

P-O är regional kyrkoledare för region mitt och har bland annat (tillsammans med medarbetarstyrelsen) tagit fram materialet till ”Se vilket hopp”, boken som är en del av Equmeniakyrkans bibelläsningsplan för i år.
Han är lika glad som han är lång och brinner för alla Guds små och stora församlingar.

Lite praktiska detaljer:
Vi kommer göra vårt bästa för att alla ska vara lagom soliga eller blöta men vill du underlätta för oss så ta med ett paraply eller vad du kan tänkas behöva.
Dessutom finns det ganska begränsat med sittplatser (om man inte vill sitta på rumpan i gräset). Så ta gärna med dig en stol att sitta på om du vill och kan.